Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Treść główna
Znajdujesz się w: Dla Mieszkańca Sprawy

Sprawy

Szukaj pracownika lub sprawy

Szukaj pracownika

Nadanie numeru porządkowego na budynek lub nieruchomość

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 17 mają 1989 roku -Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2020 roku poz. 279 z późn. zm.).

Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 roku w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r. poz. 125) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 roku poz. 2096).

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 roku poz. 1044 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty

Ustalenie numerów porządkowych:

Wniosek o nadanie numeru porządkowego na budynek lub nieruchomość

  1. niezbędne dokumenty stanowiące załączniki do wniosku:
  • załącznik graficzny obrazujący usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy;
  • załącznik graficzny (np. plan zagospodarowania działki lub terenu) obrazujący planowane usytuowanie budynków prognozowanych do wybudowania lub w trakcie budowy dla których mają być ustalone numery porządkowe:

Wydawanie zaświadczeń o numerze porządkowym:

  1. wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym

Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego na stronie internetowej urzędu oraz w pokoju nr 308.

Opłaty

Brak

Termin rozpatrzenia

Niezwłocznie po okazaniu kompletu dokumentów. W sprawach wymagających wyjaśnień i szczególnie skomplikowanych do 14 dni.

Tryb odwoławczy

Przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego. W przypadku wydawania zaświadczeń na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

Pozostałe informacje

Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania. Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego. Podanie o nadanie numeru porządkowego wraz z załącznikami składa się w sekretariacie.

W terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym, należy umieścić w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczkę z numerem. Na tabliczce powinna być podana nazwa ulicy lub nazwa miejscowości, gdy w miejscowości nie ma nazw ulic.

W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Tabliczka z numerem porządkowym powinna być utrzymana w należytym stanie.

Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.

 

Pliki do pobrania / załączniki:

Wniosek o nadanie numeru porządkowego na budynek lub nieruchomość

Urząd Gminy w Galewicach
ul. Wieluńska 5, 98-405 Galewice
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.