Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 marca 2003 roku –o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 293ze zm.)art. 50-67
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku –Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 256 ze zm.)art. 104 i 107
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz.U. z 2019, poz. 1000zezm.)art. 1 ust. 1 pkt 1 lit a.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy.
Załączniki:
1.Kopia mapy zasadniczej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszaru, na który inwestycja ta będzie oddziaływać, w skali 1: 500 lub 1:1.000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2.000;
2.Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystykę zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej (należy załączyć kserokopię mapy j.w. z naniesionym obszarem oddziaływania obiektu oraz koncepcją zagospodarowania nieruchomości objętej wnioskiem),
3.Umowy zawarte między właściwymi jednostkami organizacyjnymi, a inwestorem na wykonanie uzbrojenia terenu,
4.Dokumenty (opinie, warunki techniczne lub zaświadczenia) od właściwych gestorów (zarządców sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, energetycznej) dotyczącej możliwości technicznego uzbrojenia terenu (oryginał lub poświadczona kopia) – w/w przypadku terenu nieuzbrojonego.
4.Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 598złza wydanie decyzji o warunkach zabudowy z wyłączeniem wniosków składanych przez właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości oraz 17 zł w przypadku ustanowionego pełnomocnictwa.
5.W przypadku przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko -decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia
Opłaty
1. 598,00 zł za decyzję o warunkach zabudowy, z wyłączeniem wniosków składanych przez właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości
2. 17 zł w przypadku udzielonego pełnomocnictwa
3. 56,00 zł w przypadku wniosku o przeniesienie decyzji na rzecz innej osoby płatne na konto:
Gmina Galewice, ul. Wieluńska 5, 98-405 Galewice RBS Lututów O/Galewice Nr 42-9256-0004-5500-0257-2000-0030
Termin rozpatrzenia
Załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty wszczęcia postępowania. W przypadku niezałatwienia sprawy w ww. terminie organ administracji publicznej zawiadomi strony podając przyczynę zwłoki, wskazując nowy termin do załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia. Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, za pośrednictwem Wójta Gminy Galewice w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Pozostałe informacje
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany o ich uzupełnienie w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni. Nie uzupełnienie w ww. terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
Pliki do pobrania / załączniki: