Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Treść główna
Znajdujesz się w: Dla Mieszkańca Sprawy

Sprawy

Szukaj pracownika lub sprawy

Szukaj pracownika

Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Podstawa prawna

  1. Art. 27 ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 204 z późn. zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 roku w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 72),
  3. Uchwała Nr XLVIII/318/22 Rady Gminy w Galewicach z dnia 6 maja 2022 roku w sprawie ustalenia opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Wymagane dokumenty

Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Wraz z wnioskiem podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

W celu sprawdzenia zgodności danych Wójt może żądać:

- odpisu z odpowiedniego rejestru,

- dokumentu potwierdzającego tożsamość,

- zaświadczenia o niekaralności,

- dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (żłobek lub klub dziecięcy mogą być prowadzone w lokalu, który spełnia wymagania lokalowe i sanitarne. Spełnienie wymagań przeciwpożarowych potwierdza się pozytywną opinią Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, natomiast spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych potwierdza się pozytywną opinią właściwego państwowego inspektora sanitarnego – w przypadku żłobków lub wójta w przypadku klubów dziecięcych)

Opłaty

Jednorazowa opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi: 500,00zł

Opłatę należy wnieść przed złożeniem wniosku na konto Urzędu Gminy w Galewicach w RBS Lututów Oddział Galewice Nr 42 9256 0004 5500 0257 2000 0030

Termin rozpatrzenia

Wydanie zaświadczenia o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub decyzji odmawiającej wpisu do tego rejestru  wydaje się w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Tryb odwoławczy

Od decyzji administracyjnej o odmowie wpisu do rejestru przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Wójta Gminy Galewice, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Pozostałe informacje

Wójt Gminy Galewice odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:

– podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,

– wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem,

- w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzję o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej.

Wykreślenie z rejestru następujące w przypadku:

– złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie,

– nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,

– przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym,

- wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem,

- uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

Wraz z wykreśleniem z rejestru z powodu nieusunięcia przez podmiot w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego lub przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym wójt może wydać decyzję o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem, mając na uwadze skalę, zakres oraz powtarzalność naruszeń.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało, że na stronie internetowej Ministerstwa udostępniono instrukcje wypełniania wniosków w związku z programem MALUCH+ 2022-2029.

W związku z powyższym poniżej publikujemy link do strony internetowej, pod którym znajdziecie Państwo wytyczne w zakresie obsługi ww. wniosków.

https://www.gov.pl/web/rodzina/instrukcje-wypelniania-wnioskow

Miejsce złożenia dokumentów:

Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych (RKZ-1), wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych (RKZ-3) oraz informację o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych (RKZ-2) wraz z niezbędnymi dokumentami są składane wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia https://wnioski.mpips.gov.pl/

Osoba do kontaktu:

Urząd Gminy w Galewicach

Referat Organizacyjno-Administracyjny

Aldona Czarnecka

ul. Wieluńska 5

98-405 Galewice

Pokój nr 24,  II piętro

Nr tel. 62 78 38 615

Urząd Gminy w Galewicach
ul. Wieluńska 5, 98-405 Galewice
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.