Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Treść główna
Znajdujesz się w: Dla Mieszkańca Sprawy

Sprawy

Szukaj pracownika lub sprawy

Szukaj pracownika

Zwrot kosztów przejazdu dziecka/ucznia środkami komunikacji publicznej w przypadku kiedy dowożenie zapewniają rodzice.

Podstawa prawna

1. Art. 39 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2025r. poz. 1043).

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o zwrot kosztów dowozu dziecka/ucznia środkami komunikacji publicznej w przypadku gdy dowożenie zapewniają rodzice.

Wymagane załączniki do wniosku:

1. Zaświadczenie o przyjęciu ucznia do szkoły lub placówki wydane przez dyrektora szkoły lub placówki

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Termin rozpatrzenia

Informacja zostanie udzielona w terminie 14 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje odwołanie.

Pozostałe informacje

Jeżeli droga dziecka z domu do szkoły, w której obwodzie dziecko mieszka przekracza 3 km - w przypadku uczniów klas I-IV szkół podstawowych oraz 4 km - w przypadku uczniów klas V-VIII szkół podstawowych, obowiązkiem gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu dziecka albo zwrot kosztów przejazdu dziecka środkami komunikacji publicznej, jeżeli dowożenie zapewniają rodzice, a do ukończenia przez dziecko 7 lat - także zwrot kosztów przejazdu opiekuna dziecka środkami komunikacji publicznej.

 

W przypadku braków formalnych we wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

 

Pliki do pobrania / załączniki:

Wniosek o zwrot kosztów dowozu dziecka/ucznia środkami komunikacji publicznej w przypadku gdy dowożenie zapewniają rodzice (pdf)

Wniosek o zwrot kosztów dowozu dziecka/ucznia środkami komunikacji publicznej w przypadku gdy dowożenie zapewniają rodzice (docx)

 

Miejsce złożenia dokumentów:
1) W przypadku gdy dokumenty są przesyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej:
Urząd Gminy w Galewicach,
98-405 Galewice, ul. Wieluńska 5

 

2) W przypadku gdy dokumenty są składane osobiście w sekretariacie Urzędu:
Urzędu Gminy w Galewicach
98-405 Galewice, ul. Wieluńska 5

Sekretariat pokój nr 28,  II piętro

 

3) Złożenie wniosku drogą elektroniczną
Brak możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną


Osoba do kontaktu:

Urząd Gminy w Galewicach

Referat Organizacyjno-Administracyjny

Aldona Czarnecka

ul. Wieluńska 5

98-405 Galewice

Pokój nr 24,  II piętro

Nr tel. 62 78 38 615

Urząd Gminy w Galewicach
ul. Wieluńska 5, 98-405 Galewice
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.