Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Treść główna
Znajdujesz się w: Dla Mieszkańca Sprawy

Sprawy

Szukaj pracownika lub sprawy

Szukaj pracownika

Dokumenty i wnioski - Fundusz Sołecki

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim. (docx)

Uchwała Rady Gminy w Galewicach w sprawie wyodrębnienia w budżecie Gminy Galewice środków stanowiących fundusz sołecki. (pdf)

Zarządzenie nr 50.2025 Wójta Gminy Galewice z dnia 25.03.2025 r. w sprawie zasad funkcjonowania, wydatkowania środków z funduszu sołeckiego oraz powołania komisji ds. oceny wniosków dotyczących przeznaczenia środków z funduszu sołeckiego (link)

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o uwzględnienie w projekcie budżetu gminy realizacji przedsięwzięcia,
    Protokół z Zebrania Wiejskiego Sołectwa,
    Uchwała z Zebrania Wiejskiego Sołectwa,
    Lista obecności z Zebrania Wiejskiego Sołectwa.

  2. Wniosek o zmianę zadań/przedsięwzięć przewidzianych do realizacji w ramach funduszu sołeckiego,
    Protokół z Zebrania Wiejskiego Sołectwa,
    Uchwała z Zebrania Wiejskiego Sołectwa,
    Lista obecności z Zebrania Wiejskiego Sołectwa.

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Termin rozpatrzenia

  1. W terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, którego dotyczy wniosek, sołtys przekazuje Wójtowi wniosek w celu uwzględnienia go w projekcie budżetu gminy.
  2. W trakcie roku budżetowego, nie wcześniej niż po uchwaleniu budżetu gminy na dany rok i nie później niż do dnia 31 października danego roku budżetowego, sołectwo może złożyć do Wójta wniosek o zmianę przedsięwzięć lub ich zakresu przewidzianych do realizacji w ramach funduszu. Wniosek nie może prowadzić do przekroczenia środków   przyznanych pierwotnie w uchwale budżetowej. Wniosek złożony z naruszeniem terminów podlega odrzuceniu.

Komisja rozpatruje wnioski w terminie 7 dni od dnia otrzymania.

Wnioski  niespełniające warunków określonych w ustawie o funduszu sołeckim mogą być odrzucone.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje odwołanie.

Pozostałe informacje

Wniosek danego sołectwa uchwala zebranie wiejskie z inicjatywy sołtysa, rady sołeckiej lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa.                                                                    

Wniosek powinien zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji na obszarze sołectwa w ramach środków przyznanych danemu sołectwu wraz z oszacowaniem ich kosztów i uzasadnieniem.

Pliki do pobrania / załączniki:

https://galewice.biuletyn.net/?bip=1&cid=1111&bsc=N

Miejsce złożenia dokumentów:

1) W przypadku gdy dokumenty są przesyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej:
Urząd Gminy w Galewicach
ul. Wieluńska 5
98-405 Galewice

2) W przypadku gdy dokumenty są składane osobiście w sekretariacie Urzędu:
Urząd Gminy w Galewicach
ul. Wieluńska 5
98-405 Galewice

Sekretariat, pokój nr 28,  II piętro

3) Złożenie wniosku drogą elektroniczną:
Brak możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną

Osoba do kontaktu:

Urząd Gminy w Galewicach

Referat Infrastruktury i Rozwoju Gospodarczego, ul. Wieluńska 5, 98-405 Galewice

Edyta Kopacka,

Pokój nr 36, III piętro, Nr tel. 62 78 38 626

Urząd Gminy w Galewicach
ul. Wieluńska 5, 98-405 Galewice
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.